Regulamin Recycling z Klasą

Butelkomat Splask

Regulamin Konkursu „Recykling z Klasą”

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem konkursu „Recykling z Klasą” (dalej: Konkurs) jest WMC TECH 2 Sp. z o.o. (dalej: WMC TECH lub Organizator), właściciel marki i producent urządzeń Splask z siedzibą przy ul. Krakowskiej 83, 34-120 Andrychów, NIP: 5512619225, www.wmctech.pl, www.splask.pl we współpracy z I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Andrychowie (dalej: Liceum).
  2. Konkurs prowadzony jest na terenie I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Andrychowie.
  3. Celem Konkursu jest promowanie postaw proekologicznych, idei systemu kaucyjnego, edukacja w zakresie recyklingu oraz integracja społeczności szkolnej.
  4. Konkurs trwa od 1 stycznia 2025 roku do 31 marca 2025 roku.
  5. Niniejszy regulamin (dalej: Regulamin) określa zasady i warunki uczestnictwa w Konkursie. Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu.

§ 2. Uczestnictwo w Konkursie

  1. Uczestnikami Konkursu są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Andrychowie, którzy oddają opakowania PET i puszki aluminiowe do automatu Splask Premium. Do konkursu kwalifikują się tylko opakowania niezgniecione z czytelnym kodem kreskowym, które prawidłowo zostaną zidentyfikowane przez automat i te, które zostaną wrzucone do kosza zgodnie z §3 pkt. 6.
  2. Udział w Konkursie jest dobrowolny i bezpłatny.
  3. Poprzez oddanie opakowania i wybór klasy na ekranie automatu, uczeń akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.

§ 3. Zasady Konkursu

  1. Konkurs polega na zbiórce opakowań PET i puszek aluminiowych, które uczniowie oddają do automatu Splask Premium.
  2. Przed wrzuceniem opakowania do automatu, uczeń wybiera na ekranie dotykowym klasę, na której konto zostaną naliczone punkty. Dopiero po wybraniu klasy, uczeń wrzuca opakowanie.
  3. Każde oddane opakowanie (PET lub puszka) jest równoważne 1 punktowi dla wybranej klasy.
  4. Ranking klas jest aktualizowany automatycznie i wyświetlany na ekranie automatu Splask.
  5. Premie punktowe:
    • Za stworzenie i opublikowanie plakatów promujących zbieranie odpadów, recykling i ideę systemu kaucyjnego oraz umieszczenie ich na profilu społecznościowym Facebook lub Instagram z hasztagiem #RecyclingZKlasa klasa może otrzymać dodatkowe 100 punktów. Plakaty muszą być wykonane odręcznie, prace wygenerowane przez AI (sztuczną inteligencję) nie będą akceptowane. Punkty za plakaty będą przyznawane tylko wtedy, gdy klasa w danym miesiącu zdobędzie minimum 500 punktów z tytułu oddawania opakowań do automatu. Każda klasa może zdobyć punkty za maksymalnie 1 plakat miesięcznie (maksymalnie 3 plakaty w trakcie trwania konkursu – po jednym w każdym miesiącu: styczeń, luty, marzec). Plakaty muszą być zaakceptowane przez wyznaczonego nauczyciela (opiekuna konkursu) przed publikacją.
    • Za nagranie i opublikowanie rolek (filmów) promujących zbieranie odpadów, ideę recyklingu i ideę systemu kaucyjnego na Facebooku lub Instagramie z hasztagiem #RecyclingZKlasa klasa może otrzymać dodatkowe 100 punktów. Punkty za rolki będą przyznawane tylko wtedy, gdy klasa w danym miesiącu zdobędzie minimum 500 punktów z tytułu oddawania opakowań do automatu. Każda klasa może zdobyć punkty za maksymalnie 2 rolki miesięcznie (maksymalnie 6 rolek w trakcie trwania konkursu). Rolki muszą być zaakceptowane przez wyznaczonego nauczyciela (opiekuna konkursu) przed publikacją.
    • Za przeprowadzenie akcji zbierania śmieci np. w lesie, parku, na terenie wokół szkoły i udokumentowanie tego przez zdjęcia oraz przekazanie zebranych śmieci do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), klasa może otrzymać dodatkowe 150 punktów. Punkty za akcje zbierania śmieci będą przyznawane tylko wtedy, gdy klasa w danym miesiącu zdobędzie minimum 500 punktów z tytułu oddawania opakowań do automatu. Akcja musi być wcześniej zgłoszona i zaakceptowana przez wyznaczonego nauczyciela (opiekuna konkursu) oraz Dyrekcję Szkoły. Zdjęcia z akcji (minimum 5, maksymalnie 10) muszą być przesłane do opiekuna konkursu w celu weryfikacji. Każda klasa może zdobyć punkty maksymalnie za 1 akcję miesięcznie (maksymalnie 3 akcje w trakcie trwania konkursu).
  1. Maksymalny bonus miesięczny za dodatkowe aktywności wynosi 450 punktów tylko wtedy, gdy klasa w danym miesiącu zdobędzie minimum 500 punktów z tytułu oddawania opakowań do automatu. Aby otrzymać punkty za powyższe aktywności, należy przesłać linki do publikacji (postów/rolek) lub zdjęcia z akcji zbierania śmieci na adres e-mail: RVM@splask.pl z tytułem wiadomości „Premia Punktowa – LO Andrychów – Klasa [nazwa klasy]”. Premię można uzyskać w każdym miesiącu trwania konkursu tj. Styczeń/luty/marzec.
  2. Kwestie techniczne związane z bazą danych: Z uwagi na możliwość braku niektórych opakowań w bazie danych automatu, opakowania niewprowadzone do bazy danych nie zostaną przyjęte przez automat. W celu ich wprowadzenia do bazy danych obok urządzenia zostanie ustawiony kosz i opakowania, które nie zostaną rozpoznane przez automat, należy wrzucać do tego kosza. WMC TECH będzie na bieżąco wprowadzać opakowania znajdujące się w koszu do bazy danych. Aktualizacja bazy danych o nowe opakowania nastąpi w ciągu dwóch dni roboczych.
  3. Zgłaszanie nieprawidłowości: W przypadku zauważenia jakichkolwiek nieprawidłowości w działaniu automatu, np. błędne zliczanie punktów, brak reakcji na wrzucane opakowania, problemy z wyświetlaniem informacji, prosimy o niezwłoczne zgłaszanie tego na adres e-mail: RVM@splask.pl z tytułem wiadomości „LO Andrychów”.
  4. W przypadku awarii automatu, Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany zasad punktacji lub tymczasowego zawieszenia Konkursu. Informacja o tym zostanie niezwłocznie podana do wiadomości publicznej.

§ 4. Nagrody

  1. W Konkursie przewidziane są nagrody miesięczne i nagrody końcowe dla klasy, która uzyska najwyższą ilość punktów.
  2. Nagroda miesięczna: Klasa, która uzyska najwięcej punktów w danym miesiącu (licząc od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca), otrzyma voucher o wartości 300 zł do lokalnej restauracji. W przypadku remisu, nagroda zostanie równo podzielona pomiędzy zwycięskie klasy.
  3. Nagrody końcowe: Po zakończeniu Konkursu, trzy klasy z najwyższą liczbą punktów (uwzględniając punkty za opakowania oraz punkty za dodatkowe aktywności, pod warunkiem spełnienia wymogu minimalnej liczby punktów za opakowania określonego w §3 pkt.5) otrzymają nagrody z puli o wartości 2000 zł (brutto), ufundowanej przez WMC TECH i podzielonej w następujący sposób: I miejsce – 1000 zł, II miejsce – 600 zł, III miejsce – 400 zł. W przypadku remisu, nagroda za dane miejsce zostanie równo podzielona pomiędzy klasy z taką samą liczbą punktów.
  4. Decyzja o przeznaczeniu nagród: O tym, na co konkretnie zostaną przeznaczone środki zadecydują uczniowie z nagrodzonych klas w drodze głosowania lub innej formy konsultacji wewnątrzklasowej, ustalonej z wychowawcą z puli nagród:
    • dofinansowanie wycieczki klasowej,
    • sprzęt sportowy,
    • gry planszowe,
    • bony podarunkowe do księgarni,
    • sprzęt multimedialny,
    • zestawy gier edukacyjnych,
    • artykuły plastyczne.

Ostateczna decyzja w sprawie przeznaczenia nagród, po konsultacji z uczniami, należy do wychowawcy klasy i Dyrekcji Szkoły. W przypadku, gdy proponowana przez klasę forma wykorzystania nagrody jest niemożliwa do realizacji lub nieakceptowalna przez Organizatora/Liceum, to ostateczna decyzja należy do Dyrekcji Szkoły po konsultacji z Organizatorem i Wychowawcą klasy.

  1. Nagrody nie podlegają wymianie na gotówkę.
  2. Termin przyznania nagród: Nagrody zostaną przyznane w ciągu 14 dni od zakończenia Konkursu. Nagrody zostaną przekazane osobiście przez przedstawiciela WMC TECH na spotkaniu z przedstawicielami zwycięskich klas.

§ 5. Wykluczenie z Konkursu

  1. Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia klasy z Konkursu w przypadku rażącego naruszenia Regulaminu, w szczególności:
    • celowego uszkodzenia automatu,
    • oszukiwania przy zliczaniu punktów (np. wrzucanie do automatu przedmiotów niebędących opakowaniami PET lub puszkami aluminiowymi),
    • innych działań niezgodnych z zasadami fair play i celem Konkursu, w tym publikowania treści nieodpowiednich lub naruszających dobra osobiste innych osób w ramach aktywności premiowanych dodatkowymi punktami.
  2. W przypadku podejrzenia naruszenia regulaminu, w tym wandalizmu, Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji zdarzeń przy wykorzystaniu monitoringu szkoły, we współpracy z Dyrekcją Szkoły.
  3. Decyzja Organizatora o wykluczeniu z Konkursu jest ostateczna.

§ 6. Postępowanie reklamacyjne

  1. Reklamacje dotyczące Konkursu mogą być zgłaszane pisemnie na adres e-mail: RVM@splask.pl z tytułem wiadomości „Reklamacja – LO Andrychów” w terminie 7 dni od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
  2. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko osoby zgłaszającej, nazwę klasy, opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji oraz uzasadnienie reklamacji.
  3. Organizator rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  4. Decyzja Organizatora w sprawie reklamacji jest ostateczna.

§ 7. Dane osobowe i wizerunkowe

  1. Administratorem danych osobowych uczestników konkursu jest WMC TECH 2 Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Krakowskiej 83, 34-120 Andrychów.
  2. Dane osobowe uczestników Konkursu będą przetwarzane w celu przeprowadzenia Konkursu, w tym komunikacji z uczestnikami, weryfikacji spełniania warunków uczestnictwa, przyznawania punktów, wyłaniania zwycięzców, przyznawania i realizacji nagród, rozpatrywania reklamacji.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w Konkursie.
  4. Uczestnicy konkursu mają prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia. Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania konkursu oraz 1 rok po jego zakończeniu w celu rozpatrzenia ewentualnych reklamacji i roszczeń. W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, dane te będą przechowywane do czasu wycofania zgody, ale nie dłużej niż przez okres 1 roku od zakończenia konkursu.
  5. W trakcie wręczania nagród, działań w zakresie premii punktowych zgodnie z §3 pkt 5 oraz w celach promocyjnych konkursu przewiduje się możliwość utrwalania wizerunku Uczestników w formie zdjęć i filmów. Uczestnictwo w Konkursie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na nieodpłatne utrwalanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie wizerunku utrwalonego na zdjęciach i filmach wykonanych podczas Konkursu, w tym działań objętych premią punktową §3 pkt 5 oraz wręczania nagród, w celach promocyjnych i marketingowych, w tym na publikację wizerunku na stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w materiałach promocyjnych Organizatora, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych. Uczestnikowi przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.  
  6. Teren I Liceum Ogólnokształcącego w Andrychowie jest objęty monitoringiem wizyjnym. Dane z monitoringu mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia bezpieczeństwa, ochrony mienia oraz weryfikacji ewentualnych naruszeń regulaminu Konkursu, zgodnie z §5 pkt 2 niniejszego regulaminu.

§ 8. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decyzję podejmuje Organizator.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w trakcie trwania Konkursu, z ważnych przyczyn, takich jak np. awaria automatu, zmiany w przepisach prawa. Zmiany w regulaminie nie mogą naruszać praw nabytych przez uczestników przed wprowadzeniem zmian. Informacja o zmianach zostanie niezwłocznie opublikowana na stronie www.splask.pl.
  3. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku.